Ta kontakt med digital@fagbokforlaget.no for å få tilgang til denne ressursen

Eller logg inn

11.1–11.3 KortSvar – Valg av organisasjonsform

  1. Visjon Ein visjon uttrykkjer langsiktige mål, spelar på draumar og kjensler og gir signal om kva ambisjonar bedrifta har – kor høgt ho legg lista.
  2. Verdiar Verdiar i ein samfunnsmessig kontekst seier oss noko om korleis ei bedrift bør opptre i ulike situasjonar og kva grunnverdiar som skal prege åtferda for å fremje eit godt omdømme.
  3. Forretningsidé Ein forretningsidé seier kva ei bedrift bør gjøre for å tene pengar. Produktet, kundane og særpreget står sentralt.
  4. Mål Ein ønska tilstand i framtida.
  5. Arbeidsdeling Ei fordeling av arbeidsoppgåver i ei bedrift for eksempel basert på funksjon, produkt, marknad eller kunde.
  6. Kontrollspenn Kontrollspenn fortel om kor mange medarbeidarar ein leiar har direkte under seg.
  7. Organisasjonsplan Ei oversikt som viser mynde og ansvarsforhold i ei bedrift.
  8. Linjeorganisasjon Ei organisasjonsform der kvar tilsett har ein sjef.
  9. Linje-stabs-organisasjon Ei organisasjonsform der ein skil mellom personar som er i linje og kan gi ordre, og staben som er spesialistar utan rett til å gi ordre.
  10. Prosjektorganisasjon Ein tidsbestemt organisasjon som har ei gitt oppgåve som han skal løyse for så å bli avvikla.
  11. Matriseorganisasjon Ein organisasjon som er utforma slik at den både ivaretar kunde og funksjon.
  12. Nettverksorganisasjon Ein organisasjon som fungerer på same måte som prosjektorganisasjon med mange prosjekt og ivaretar særleg behov for kreativitet.
  13. Organisasjonsutvikling Det vil seie å vidareutvikle organisasjonen med omsyn til kompetanse for å ivareta evna til omstilling og tilpassing.